„Spune-mi o poveste” spune copilul părinților și bunicilor, spune-mi ceva despre tine și despre mine, ar putea adăuga copilul devenit adult.  Citite, povestite, auzite, șoptite, interpretate sau intuite de copil, basmele și poveștile, psihodramele copilăriei, au o forță specială în modelarea personalității, credințelor și valorilor noastre.

Obiective:

  • Importanța abordării  psihogenealogice în grupul de psihodramă;
  • Argumentarea  importanței utilizării tehnicilor psihodramatice în explorarea istoriei familiale;
  • Rolul poveștilor, povestirilor și basmelor în dezvoltarea personalității umane.

Metodologia: Prezentarea Power Point, Metode și tehnici psihodramatice: atomul transgenerațional, genodrama, Inversiunea de rol.

La finalul prezentării, participanții vor fi capabili:

  • să descrie importanța  abordării psihogenealogice în grupul de psihodramă;
  • să elaboreze activități psihodramatice dintr-o perspectivă transgenerațională;
  • să identifice elementele settingului de grup în abordarea psihogenealogică.

Concluzie: Abordarea psihogenealogică în grupul de psihodramă , prin explorarea modului în care am experimentat poveștile auzite în familie, dar și  cum acestea ne  influențează în viața cotidiană, ne pot ajuta, într-un cadru securizant, să ne conectăm la nișa ecologică a părinților și bunicilor nostri și să privim dintr-o perspectivă mai extinsă ceea ce moștenim, vizibil sau invizibil.