„Spune-mi o poveste” spune copilul părinților și bunicilor, spune-mi ceva despre tine și despre mine, ar putea adăuga copilul devenit adult. Citite, povestite, auzite, șoptite, interpretate sau intuite de copil, basmele și poveștile, psihodramele copilăriei, au o forță specială în modelarea personalității, credințelor și valorilor noastre.
Obiective:
- Importanța abordării psihogenealogice în grupul de psihodramă;
- Argumentarea importanței utilizării tehnicilor psihodramatice în explorarea istoriei familiale;
- Rolul poveștilor, povestirilor și basmelor în dezvoltarea personalității umane.
Metodologia: Prezentarea Power Point, Metode și tehnici psihodramatice: atomul transgenerațional, genodrama, Inversiunea de rol.
La finalul prezentării, participanții vor fi capabili:
- să descrie importanța abordării psihogenealogice în grupul de psihodramă;
- să elaboreze activități psihodramatice dintr-o perspectivă transgenerațională;
- să identifice elementele settingului de grup în abordarea psihogenealogică.
Concluzie: Abordarea psihogenealogică în grupul de psihodramă , prin explorarea modului în care am experimentat poveștile auzite în familie, dar și cum acestea ne influențează în viața cotidiană, ne pot ajuta, într-un cadru securizant, să ne conectăm la nișa ecologică a părinților și bunicilor nostri și să privim dintr-o perspectivă mai extinsă ceea ce moștenim, vizibil sau invizibil.